Nya Zeeland - Lake Mahinapua

Vår busschaufför sa att vi skulle till ett hotell i närheten av en vacker sjö. Ja, en sjö igen och nej, det var inget hotell, haha! Sjön var det inga fel på alls, bara att vädret var kasst, så man såg inte så mycket och inga bra bilder blev det heller. "Hotellet" var den enda byggnaden på flera mil och det var snarare baracker än något annat. Däremot ska jag inte klaga alls på servicen och maten! Det var riktigt bra! Hotellet låg precis intill en landsväg och den vägen gick helt rakt från horisont till horisont. Vi var verkligen ute i ingenstans, haha! Vi hade fått i uppdrag innan att köpa kläder och saker för att kunna klä ut oss. Det var tradition att Kiwi Experience-bussen gjorde det på detta ställe och vi var de enda gästerna. Temat var hur som helst "I can't belive you're wearing that". Lite udda tema, men väldigt fritt och det slutade med en väldans massa olika grejer. Bästa kostym blev en som var utklädd till någon slags tvättkorg/tvättlina. Svårt att förklara hur det såg ut, men det var riktigt bra gjort! Baren var full med massa foton från tidigare bussar som varit där och hur många mössor som helst som de gett hotellet och sedan hängt upp i taket! Festen där var riktigt kul och på natten drog vi ner till sjön. Trots att det var totalt kolsvart, regnade och ändå var ca 2km att gå. Det jag däremot minns mest var heltäckningsmattan, som knappast kan ha tvättats sen de byggde stället för 50 år sen. Jag gick runt barfota och märkte efter några minuter att mina fötter klibbade fast i mattan. När jag sedan kollade under mina fötter så var det som svart tjära under fötterna. Det roligaste var att det var knappast bara jag som hade det problemet. Mer än hälften gick barfota och var svarta under fötterna dagarna efter för att det inte gick att få bort ordentligt, haha. Lite udda men sjukt rolig kväll! Har tyvärr inte så många bilder härifrån....
 
En bild från baren med alla hattar i taket. Vet inte hur många det kan ha varit, men hundratals utan tvekan!
 
Det bjöds åter igen på en fin solnedgång här också!
 
En av få bilder jag har från kvällen. Denna är tagen med mobilen. Bara ett exempel på hur det såg ut, haha
 
Jag var i Nya Zeeland i januari. Så allt detta skrivs med några månaders mellanrum.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0