Great Ocean Road

Nu minns jag inte alla detaljer, men Great Ocean Road byggdes av f.d. soldater efter första världskriget. Australien var ett av de länder som förlorade flest män under kriget och efter det valde många att bygga denna väg för att hedra sina fallna kamrater. Om jag minns rätt så tog det 14 år att färdigställa den och den lever verkligen upp till sitt namn! Det finns många otroliga utsikter längs vägen!
Jag åkte dit på en dagstur från Melbourne. Det är en riktigt lång tur som börjar ca kl.7 på morgonen och kom tillbaka vid 21 på kvällen. Det är en lång sträcka att åka. Dessutom blir det ännu värre när man har feber och yrsel som jag hade under tiden jag var i Melbourne, haha. Jag kämpade mig igenom hela dagen i bussen ändå och fick till några riktigt bra bilder på vägen! Fler bilder finns på Flickr! Länken hittar ni via martinekstrom.com
 
Lite bilder från olika platser längs Great Ocean Road! :) Och med tanke på bilderna jag har fått med det nya objektivet här så hoppas jag på otroligt bra resultat i Nya Zeeland!  
 
 
 
 
Det mest kända på Great Ocean Road: The Twelve Apostels
 
En annan känd ikon: London Bridge
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0