Nya Zeeland - Taupo

Taupo är en av de större städerna på den norra ön. Trevligt ställe som ligger precis intill en fin sjö och massa berg runtomkring. Som många andra städer i Nya Zeeland, haha! Den är känd för att vara den norra öns äventyrsstad med fallskärm och massa annat. Jag hade ju sedan tidigare hoppat i Mission Beach, Australien. Så jag hoppade det. Det här var också en av de få ställen där vi stannade två nätter. Just för att det var så mycket aktiviteter som många ska hinna med. Själv så tog jag och några fler och bunkrade upp inför den ca 7h långa vandringen i Tongariro National Park. Massor av frukt, nötter och andra grejer som man lätt kunde bära med sig när vi gick i nationalparken. Jag och en amerikan hittade även en vapen/jaktbutik. Jag har aldrig varit i något liknande och det kändes helt galet att se så mycket pistoler, gevär och allt möjligt. Till och med alla möjliga ljuddämpare. Varför nu det kan behövas för att jaga...? Haha! Annars i Taupo så var det såklart fest som vanligt på kvällarna och på detta ställe blev det sent för många, jag valde däremot att vara någorlunda fräsch eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter och tillbringa hela dagen till att vara ute och vandra.
 
En bild som jag tog precis utanför vårt hostel. Mycket barer längs denna gata med bergen i bakgrunden!
 
Vädret blev lite bättre den kvällen och det bjöds på en grym solnedgång vid sjön! 
 
 
Jag var i Nya Zeeland i januari. Så allt detta skrivs med några månaders mellanrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0