Nya Zeeland - Wellington + Färjan till sydön

Wellington, Nya Zeelands huvudstad! Den har inte alltid varit det, men de bytte dit för att få bättre närhet mellan nord- och sydön. Själva stan i sig tycker jag inte var något speciellt. Det var helt enkelt en mindre storstad. Här delades däremot gruppen upp en del. Något mer än hälften av bussen stannade kvar en eller flera nätter medans resten (också jag) åkte vidare tidigt morgonen efter. Då var det dags att åka över med färjan till sydön och vi hade riktigt tur med vädret och fick se det riktigt fina landskapet på vägen! Annars är sundet mellan öarna känt för att vara otroligt blåsigt och ett av de mest väderextrema platserna i hela världen, vad jag fick höra.
 
Det här var väl det häftigaste för mig i Wellington. Premiärbiografen för The Hobbit och Sagan om Ringen-filmerna! :)
 
Några kompisar från bussen och så här stod alla hela vägen till sydön. Trots den något starka vinden!
 
Så här såg det ut när vi närmade oss dockning på sydön!
 
Jag var i Nya Zeeland i januari. Så allt detta skrivs med några månaders mellanrum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0