Tiden går alldeles för fort.....

Det är nu snart ett HELT ÅR sen jag åkte till Australien. Det är ju bara helt sjukt....
 
Jag kom av mig lite med att skriva vidare på bloggen när jag kom tillbaka till Sverige. I skrivande stund så har jag fortfarande inte skrivit klart om Nya Zeeland. Det är nu så längesen, så det känns lika bra att avsluta det kortfattat ;) 
 
Milford Sound. Nya Zeelands otroligt vacka fjordar! Det är en dagstripp och det är enklast att göra det från Queenstown som jag och de andra på bussen gjorde. Som sagt, otroligt fint, men också otroligt fuktigt och regnigt. Västkusten kallas "The wet coast" och Milford Sound är stället där det är mest nederbörd i Nya Zeeland. Det är dessutom i topp när det gäller blötaste platser i världen! Om jag minns rätt så har de regn ca 300 dagar om året och en normal nederbörd på ca 10m/år. Så oddsen var inte de bästa.... och det regnade! Oavsett så var det utan tvekan lätt värt att åka dit!
 
 
 
Queenstown. Åh, denna otroliga stad... Ett litet ställe och under den Nya Zeeländska sommaren så är det också ganska lugnt. Det är en skidort, så under vinter tiodubblas befolkningen. Annars är det Nya Zeelands upplevelsestad Nr.1 !!! De har allt från bungyjump, fallskärm, speedboats, Luge och ja, det mesta man kan tänka sig! Otroligt fint ligger det också och det är fullt med bra barer! Inte att förglömma nog världens bästa hamburgerbar: Fergburger! Skulle kunna åka tillbaka till Queenstown bara för det....hahaha!
 
 
 
Det blev även ett tatuering för att avrunda resan ;) I Queenstown på White Tiger Tattoo! Och för er som inte ser vad det föreställer så är det Australien och Nya Zeeland i lite speciella former!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0