Nya Zeeland - Hot Water Beach och Cathedral Cove

Första stoppet på resan blev Hot Water Beach. Det är ett jättelitet ställe, inte ens en by. Utan en camping vid en strand. Det speciella med det stället är att det finns en stor strand några hundra meter från campingen och vid lågvatten så rinner det ut varmvatten under sanden längs några stenar som ligger på stranden. Det vattnet är inte lite ljummet utan galet varmt! Säkert runt 60-70 grader! Det var så att man brände sig när man satte fötterna i det. Det vi gjorde då helt enkelt var att gräva en liten grop nära strandkanten så att varmvattnet kommer upp från sanden och sedan gör man en liten öppning mot havet. Då kommer det även in lite svalare vatten från havet som gör att man får ett helt perfekt tempererat bad mitt på stranden! Hur häftigt som helst! Tog tyvärr inga bilder medans vi gjorde detta, men jag hade med GoPro:n. Så jag ska se om jag kanske kan göra något klipp och lägga upp på Vimeo senare :)
Under dagen åkte vi även från campingen till Cathedral Cove. Massa häftiga stenformationer som låg precis vid eller i vattnet. Ett riktigt häftigt ställe! 
 
Detta är Hot Water Beach! Taget från bussen. Vid strandkanten i mitten ungefär så ser man stenarna där varmvattnet rinner ut ifrån.
 
Cathedral Cove. Fler bilder hittar ni på min Flickr! Gå in på martinekstrom.com så hittar ni länken där!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0