Nyårsafton 2012-2013!

Nyårsafton blev en väldigt lugn kväll för mig och de som jag firade med. Jag var där med ett gäng svenskar som jag träffat i Cairns plus några fler som de kände. Några av dem hade väntat vid Blues Point Reserve sen kl.08.00 på morgonen för att få bra platser och kunna se bra över hamnen, Harbour Bridge och operahuset! Jag kom dit bra mycket senare. Vid 18-19 och då var det smockat med folk överallt! Verkligen proppfullt! Sedan satt vi där på vår filt och pratade, spelade kort, tog bilder på hamnen, kollade på fyrverkerierna vid kl.21 och sedan vid tolvslaget! Fyrverkerierna då var helt otroliga! Så jäkla maffigt och det lyste upp överallt från överallt! Det höll på i ca 10-15min och sen efter det väntade kaos när alla tio- eller hundratusentals personer skulle hem på en gång med tågen. Det tog ca 2h att ta sig hem istället för ca 40min, men det är ändå helt klart godkänt! 
Som sagt, ett lugnt men trevligt nyår! Ser däremot fram emot nästa nyår hemma i Sverige igen :)
 
Har inte hunnit redigera mer än denna bild från nyår, men de kommer upp på Flickr senare! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0