Airlie Beach + WHITSUNDAYS

Airlie Beach är liten hamnstad, men hade ändå en hel del barer, butiker och en lagun. Kan nästan säga att Airlie Beach kändes som ett mini Cairns. Litet men fint ställe! Fast lagunen i Airlie var nästan bättre.

Anledningen till att man åker till Airlie Beach är för att åka ut till Whitsundaysöarna. Det finns hur många båtar som helst att åka med och det är vanligast att åka 3 dagar och 2 nätter. Innan det så bodde en natt på hostelet Beaches i Airlie Beach och träffade inte någon som skulle med båten Apollo som jag skulle med. Inte förrän i receptionen nästa morgon så träffade jag direkt 6-7 personer som skulle med samma båt. Efter det var det inga problem. Lätt att snacka ihop sig med vem som helst där. Båten vi åkte med är en segelbåt och kan ta 30 personer. Lite ovant att tränga ihop sig där eftersom de flesta inte är vana att bo på en båt, men jag hade det grymt kul! Dessutom så skulle jag få dyka två gånger gratis eftersom jag hade bokat min resa via Travel Bugs och det var tur att det var gratis! Whitsundays har så mycket sand och annat i vattnet så man kan inte se så mycket och det var i övrigt inte så mycket saker att se heller, men helt okej när det ändå var gratis, som sagt. Annars så var de vanligaste aktiviteterna att vi åkte till stränder och bara njöt, dök eller snorklade. Tog självklart med mig GoPron när vi var ute och filmade en hel del! Har redigerat ihop en drygt 7min lång film idag! Sedan på kvällarna så blev det såklart en del dricka som ändå tillhör en resa som denna!

För att sammanfatta. Whitsundays är något man bara måste göra. Grymt kul! Däremot så beror det väldigt mycket på vilken grupp man åker med. Jag hade en väldig tur och hade många sköna personligheter på båten som jag hoppas att jag möter senare på östkusten eller någon annanstans i Australien!

Lite bilder från båten vid Whitsundays!
Några av de jag umgicks mest med på båten! Willow och Christi från Kanada och Stine och Daniel från Tyskland!
 
Här är även jag med! Fr v: Marika från Sverige, Stine, Darren från UK, jag, Matt från UK och Daniel!
 
Solnedgången från båten! 
 
Sista snorklingen på sista dagen. En sandö mitt i allt!
 
En av de två "hytterna". Sov säkert 12-15 personer här inne och båten tar 30 personer.
 
En sköldpadda som vi såg från båten sista dagen!
 
Och en bild från Airlie Beach! Precis bredvid lagunen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0