Bussresan mellan Airlie Beach till Agnes Water/1770 + Agnes Water/1770

Jag och några till som jag träffat på båten skulle ta nattbussen från Airlie Beach som skulle avgå 23.45 och sedan färdas 861km till Agnes Water/1770 och vara framme där 9.45. Däremot var bussen försenad drygt 1h när den kom till Airlie p.g.a. en trafikolyckavid Townsville och sedan var det så många vägarbeten på vägen så vi kom fram till Agnes Water/1770 strax efter lunch. När vi sedan kom fram dit så hade vi bokat in oss på olika hostel. Jag skulle bo en natt på 1770 Backpackers. Egentligen bara för att den natten var fullbokad på Cool Bananas som bara ligger några hundra meter ifrån, men ska vara ett riktigt bra hostel. Hur som helst så bokade jag in 1 natt på 1770 Backpackers och 4 nätter på Cool Bananas medan de flesta andra bara hade 2-3 nätter. Jag kände att jag ville ta det lugnt några dagar eftersom jag rest runt så pass mycket senaste 2 veckorna. Bara ta det lugnt och redigera lite bilder och filmklipp. Så första dagen då jag hade checkat in på det andra hostelet så tänkte jag gå upp till Cool Bananas för att möta några andra som jag kände sedan båten. Så jag gick till receptionen på mitt hostel för att fråga om en karta över byarna. Då började han småskratta lite och sa bara att det var för litet för en karta. Det finns egentligen bara två vägar att gå på. Så det var inte särskilt komplicerat. Byarna tillsammans har nog inte mer än 2000 invånare sammanlagt. Dessutom var det lite förvirrande när jag bokade min bussresa eftersom den gick till Agnes Water när jag skulle till 1770. Sedan kom jag fram till att det helt enkelt bara är två byar som ligger så nära varandra så att man kallar det nästan samma stad. Dessutom har 1770 så mycket mer historia och häftigare namn än Agnes Water så t.ex. Cool Bananas som egentligen ligger i Agnes Water gör en massa reklam för att det ligger i 1770. Lite konstigt, haha. Hur som helst; absolut inget ställe för den som vill festa. Mest ta det lugnt, gå till stranden och sedan ta några öl på kvällen.

Aktiviteter är:
Castaway – Fungerar som filmen med samma namn. Man åker ut till en ö och bor där över 1-2 nätter. Jag hoppade över det för jag hade ingen speciell lust till det och att det lät dyrt med 110 dollar för någonting där man ändå måste göra allt själv.

Scooteroo – Ska vara ganska kul. Man åker på små chopper-moppar runt Agnes Water och 1770 med en varsin lånat läderjacka på. Man får helt enkelt leka som ett motorcykelgäng för några timmar. Jag gjorde inte det heller. Vet inte riktigt varför, men det hade jag kunnat tänka mig att göra.

Surflektioner – 22 dollar för 3h är det som de flesta gör. Jag kände inte för att göra det här eftersom surfingen inte ska vara så bra här och att jag redan har gjort SurfCampen söder om Sydney i 5 dagar. Kunde ha hyrt en bräda, men gjorde inte det heller.

Har helt enkelt bara slöat under hela tiden i Agnes Water och 1770, men det har varit skönt! Sen bär det av till Rainbow Beach tidigt på söndag för att sedan dra till Fraser Island därifrån. Det är en grymt stor sandö där man kör runt med jeepar på stränderna i 3 dagar och 2 nätter. Ser fram emot det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0