Noosa

Gjorde inte speciellt mycket här och hade inte planerat det heller. Noosa är uppdelat i små samhällen i en stad och jag bodde i Noosa Heads som jag tror är vanligast bland backpackers. Först var jag två nätter på Dolphins Backpackers. Skönt litet ställe med knallrosa fasad. Det enda skumma var en tjej från sydamerika som bodde där som mest terroriserade allt och alla i sin närhet när hon gick runt. Antingen drack hon som fan hela dagarna eller gick på något. Hon kunde gå från jättetrevlig till nästa sekund att hon skulle knäcka nacken på folk och blev asagressiv, haha. Som tur är så blev hon utslängd. Annars var det lugnt och skönt och jag träffade även många av svenskarna som jag träffat tidigare på resan. Vi åkte till Australia Zoo från Noosa och var där över dagen riktigt kul! Berättar mer om det i det separata inlägget. Efter de två nätterna så bytte jag till Flashpackers en bit bort. Väldigt nytt och fräscht! Så de levde upp till sitt namn! Jag var ensam där, men andra dagen så kom det två svenska tjejer som jag inte hade träffat innan. Sanna och Fia. Dagen efter drog vi tre på Noosa Coastal Walk som är en kustpromenad. Sjukt fint! Ska göra en film om det också, även om den blir lite kortare än de andra. Sanna erbjöd sig även att klippa mig. Eftersom jag inte hade gjort det på ungefär 2 och en halv månad. Gav det en chans och med saxen från IKEA så gjorde Sanna ett bra jobb! Lite för kort vid ena örat, men det är sånt man får räkna med om man får det gratis och blir klippt med en IKEA sax, haha.
Lägger upp lite snapshots från Noosa Coastal Walk :) 
 
Sanna och Fia. Båda från Sverige. Vi började Noosa Coastal Walk med lite body boarding :)
 
 
En krabba på stranden!
 
Nice views...
 
 
 
Noosa Main Beach
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0