Första planeringen och resten

För det första. Östkusten är mycket, MYCKET längre än vad man tror.... Bussresorna tar sjukt lång tid, men av allt man har hört om östkusten så måste det vara värt det!
Jag reser ensam eftersom Viktor gav sig ner på östkusten för några dagar sen. Jag börjar min resa på lördag den 27e. Då reser jag från Cairns med buss mot Mission Beach för att hoppa fallskärm!! Då hoppar man över barriärrevet och landar på stranden. Ska även filma under hoppet! Så det ska bli kul att se efteråt :) 
Dagen efter så åker jag till en liten stad som heter Ayr. Utanför finns ett vrak som ligger på ca 30m djup. Ska vara ett av de finaste vraken att dyka vid. Som tur är så tog jag Adventure certifikatet så att jag kan dyka så djupt.
Sedan vidare till Townsville. Där drar man sedan ut till Magnetic Island och där ska jag snorkla lite o.s.v. 2 nätter och 3 dagar. Firar även min födelsedag på båten!
Efter det blir det Airlie Beach och sedan ut till Whitsundays därifrån. Det är också 2 nätter och 3 dagar! Ska vara bland de sakerna man måste göra. Ska vara sjukt fin natur runtomkring där.
Sen ner till 1770 (ja, staden heter så) och bo på Cool Bananas som sägs vara ett av de bättre hostelen i Australien. Om det är bra så tar jag en paus där på 1-2 veckor. Kanske passar på att surfa lite och kanske åker på en tur som är kallad "Castaway" eftersom man gör en del saker som i filmen med samma namn. Den när Tom Hanks sitter på en ö med en volleyboll. 
Sen Fraser Island! Bland världens största sandöar. Kommer att köra 4WD bil där och det är sjukt fina landskap där. 
Vidare till Brisbane som är en större stad. Drar troligtvis till Australia Zoo som ligger där.
Finns en del annat som kan göras också, men det får vi se. Sen stannar jag nog ett tag i Byron Bay och Nimbin innan jag åker tillbaka till Sydney innan jul.
 
Allt detta är grovt planerat förutom första 2 veckorna. Fick dessutom rabbla igenom detta inlägg sjuuuukt fort eftersom min internettid går ut om bara några få minuter ;) Hoppas ni förstod det jag skrev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0