Från Mission Beach till Ayr + Yongala Dive Lounge

28 okt. Under 2 tidigare dagar så hade mitt telefonpaket utgått. Så jag kunde inte kontakta någon utan de kunde bara kontakta mig. Inte i Mission Beach dock, för där fanns det knappt någon täckning alls med Global Gossip som vi får använda. Tillslut lyckades jag ringa GG och ladda på det och ringa upp min resebyrå igen som skulle fixa mitt bussproblem under dagen och under tiden skulle jag som planerat åka en 5h bussresa ner till Ayr. Då åkte jag förbi Townsville och var lite osäker på om jag skulle få åka norrut igen. För jag hade ingen aning om hur Travel Bugs skulle lösa bokningsfelet och typ alla på bussen gick av i Townsville (för att sedan åka vidare till Magnetic Island som är hur nice som helst). Jag hade bokat för att åka till Magnetic Island några dagar senare. Sen hamnade jag i Ayr som är en pytteliten stad och blev upphämtad där av Yongala Dive Lounge. Det är samma företag som har hand om boendet som dykningen. Det tog ca 20min att åka från Ayr till boendet. Som för övrigt är väldigt litet. Det är mest ett husområde runtomkring och själva företagshuset har ett café, en liten shop och reception på nedervåningen och 3 rum på ovanvåningen med plats för 12 personer. Mysigt dock. Bara stora fält överallt som sträcker sig till horisonten. Imorgon ska vi ut och dyka till skeppsvraket SS Yongala som sjönk för ca 100 år sen och har nu blivit fylld av koraller och annat. Ska vara en av de bästa dykplatserna i världen. Tur att jag då gjorde min Advance Diver course på ProDive så att jag kan dyka ner till det djupet (ca 30m)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0