Planering inför Nya Zeeland

Mitt mål med resan till Nya Zeeland är egentligen bara att fotografera den otroliga natur som finns i landet och träffa folk längs vägen. Jag kommer att starta i Auckland den 3:e januari och sedan åka runt med en busstour genom i princip hela landet för att sedan komma fram till Christchurch. Därifrån åker jag sedan tillbaka till Sydney den 25:e januari. Vilket betyder att jag nu är i princip klar med Australien. Jag åker den 30:e januari och de sista dagarna kommer att gå åt för att avsluta bankkonton och andra ärenden och träffa lite kompisar som förhoppningsvis fortfarande är kvar i stan då. Känns på ett sätt skönt att resan börjar komma mot sitt slut. Börjar bli väldigt mätt på att vara på resande fot hela tiden. Jag hoppas på att Nya Zeeland blir en nystart så jag får tillbaka lite energi som försvann efter att östkustresan var över.
 
Hur som helst så kommer jag i Nya Zeeland att åka med ett företag som heter KiwiExperience och det är bland de vanligare företagen att åka med för backpackers. Det är bussar som åker runt i landet och sedan kan man via bussarna boka in sig på aktiviteter och hostel på vägen. Så de har en plan för hur man kan göra allt och sen får man själv se till och veta hur man vill göra och betala. Låter som ett mycket bekvämt sätt att resa och jag hoppas att det blir så. Dessutom så hänger man för det mesta ihop med samma människor. Så det borde vara lätt att mötas upp med nytt folk på vägen! 
 
Jag har inte direkt varit fokuserad på att åka till Nya Zeeland utan mest haft tankarna på att åka hem senaste tiden. Så nu planeras och görs allt i sista sekund...dagen innan jag åker, haha. 
 
New Zealand
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0