Cairns

Får ta och smälla till med en massa inlägg nu :) Har nu varit i Cairns snart 3 veckor. Cairns ligger nästan högst upp på östkusten och är en stad på ca 150 000 invånare. Det finns många backpackers här i stan. De börjar antingen sin resa i Sydney och åker upp hit eller tvärtom. Så det är många i 20-30 års åldern och mycket festande. Det ligger precis vid havet och nära Stora barriärrevet. Så många av aktiviteterna handlar om att åka ut på havet och dyka. Regnskogen ligger bara precis utanför staden också. Så det finns en hel del regnskogsvandringar o.s.v. som man kan gå på också. Trots sitt läge nära havet så går det typ inte att bada vid stranden. Det är typ bara lera och en massa annat som sätter stopp för det. Så det finns en liten lagun som man kan bada i. Runtom finns det grillplatser och annat. Så det är ett trevligt ställe att hänga på på kvällarna! Barerna ligger då nära till hands också. Eftersom det är så mycket backpackers överallt så är det lätt att hitta nytt folk att umgås med. När Viktor bodde ute på ett hostel lite utanför stan så träffade han ett gäng svenskar från Småland som vi umgåtts lite med. Nån vecka så umgicks jag även med Cedric från Nederländerna. Han hade precis gjort sin östkustresa från Sydney till Cairns och sedan gjorde han ProDive-kursen samtidigt som mig och Viktor. Jag och Cedric drog ut på två dagsturer. En till barriärrevet för att dyka och glassa i solen. Sedan en busstur runtom i regnskogen. Båda var riktigt kul och jag har redigerat två filmer från dessa två turer också! Dock är det svårt att ladda upp filmerna.... de internetuppkopplingarna man får tag på är dyra (8-10 dollar för en dag) och går jäkligt långsamt. Får helt enkelt lägga upp dem när jag får bra uppkoppling. Vilket kan ta ett tag. Träffade även en av min pappas kompisar från när han bodde i Sydney i början av 80-talet. Nick och hans fru Coleen. Väldigt trevliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0