Dagstur - Passions of Paradise

Första dagsturen i Cairns var med Cedric från Nederländerna. Passions of Paradise är namnet på en båt/företag som har dagsturer ut till Stora barriärrevet för att dyka, snorkla, sola o.s.v. Båten är en katamaran, sjukt nice! Vi valde dock att snorkla. Både för att det var grunt så det gick att fridyka. Dessutom kostade det typ 70 dollar (om jag minns rätt) och det kändes det inte värt. Vi hade lite mer frihet att dyka var vi ville istället. Först åkte vi till en liten sand-ö mitt ute i ingenstans. Där häckade ca 20 000 fåglar (överdriver inte). Det var lite för sandigt, men fortfarande en massa häftiga saker att se! Bl.a. sköldpaddor och massor med gigantiska musslor. De största var säkert 1,5m breda. Jag filmade hela dagen och klippte ihop en film på ca 7min, men tyvärr... så är internetuppkopplingen här för långsam för att ladda upp den.
En påminnelse om ni ska ut till barriärrevet.... glöm inte solkrämen! ;) Jag glömde smörja in ryggen ordentligt och brände mig en del.

Två stillbilder från filmklippen som jag gjorde med GoPro:n! 

De här fiskarna var typ 50-100cm stora och simmade bakom båten när vi dök!

 

Detta är inte Nemo, men en sorts Clownfisk! Om jag minns rätt :) haha
Gick på en kurs om revet innan ProDive och lärde mig lite grann, men mycket fastnade inte. Tur att man antecknade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0